Ik mocht een zalig mooi patroontje testen! Eryn's Dresses van Lieveke en zus.

Wat een superleuk patroontje is dat zeg, heerlijk zomers en luchtig! 
Ondertussen te verkrijgen bij Ann van Lieveke en Zus! Bedankt Ann dat ik mocht testen! :)

Voor dit jurkje heb ik het basispatroontje gebruikt met rimpelrok. De froezels heb ik zelf toegevoegd, maar geloof mij er zijn opties genoeg!

Het stofje is er eentje van Petit Pan, een vergeten stofje in de kast. Daar kon ik nu eindelijk eens gebruik van maken! 

En nu maar hopen op veel zon! :)







































Stof: Petit Pan



Voor wie wat meer uitleg wil over hoe je de froezels maakt heb ik een kleine uitleg geschreven.

Je begint met een strook van ongeveer 3 keer de bovenkant van het  voorste bovenpand.
Bij mij was dat 3 x 20 cm.
De strook is 5 cm breed en 60 cm lang.



Ik moet nu wel zeggen dat ik een héél dun stofje heb gebruikt, dus het kan zijn dat bij een dikkere stof het mooier zal zijn met wat minder lengte.

Je stikt aan één lengte een zoom van twee keer een halve cm. 



Dit doe je ook bij de zijkanten. 




De andere lengte ga je rimpelen  tot de gepaste lengte.

Je bevestigd de strook tussen de buitenstof van het voorpand en de voeringstof van het voorpand, zoals je een kraagje naait aan een kleed. 
Goed strijken, daarna stik je nog eens door onder de froezel op 1 cm.



Dit is het resultaat.


Voor meer inspiratie moet je zeker eens een kijkje nemen op de onderstaande blogs! 

Wat een prachtige creaties heb ik al gezien!


Eryn's dresses Garden Party Dress Digitaal patroon Lieveke en zus

Reacties

  1. Van dit jurkje word ik helemaal vrolijk. Het stofje, het froezeltje,... 😊 De zon in een jurkje gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petit Pan is er ideaal voor! Geweldige versie! Instant zomergevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond dit de mooiste versie van alle testers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw creaties, jouw foto's, altijd even mooi! Met dit Petit Pan stofje heb ik ooit ook een kleedje voor Fleur gemaakt, één van mijn Petit Pan favorietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Carolien voor de superlieve complimenten! Dit is ook één van mijn favorietjes!

      Verwijderen
  5. Wat maak je er toch altijd iets moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo mooi gedaan; Ik had het patroon al enkele keren zien opduiken; helaas te klein voor onze dochter, zij vindt het nochtans mooi.
    https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zwaar fan van al jouw mooie creaties keer op keer. Deze is weeral zo'n toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Inderdaad ook hele mooie foto's.
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een, tis een tof patroon... Twee, jij geeft toch echt overal je eigen vrolijke kleurentwist aan he? en Drie, die foto's....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Tinne! Wat een mooie complimenten zeg, ik weet niet meer wat zeggen!

      Verwijderen
  10. Zo leuk!! Wat een mooi stofje, 't werd tijd dat het gebruikt werd ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts