Blogtour: Feliz van Straight Grain


De laatste tijd blog ik niet zo héél veel meer en plaats ik het meeste op Instagram.
Maar als iemand zoals An van Straight Grain mij vraagt of ik wil meedoen aan de blogtour van haar allernieuwste patroon Feliz, dan moet ik daar niet lang over nadenken.

Ze maakt de meest veelzijdige patronen, waar je naar hartenlust mee kunt variëren en combineren. 

Je kan de Feliz maken in een bloes of jurk uit geweven stoffen zoals katoen, linnen, popeline, double gauze. Met fronsrok, plooirok, mouwloos, aangeknipte mouw, klokmouw, smalle ruchemouwen, brede ruchemouwen en als laatste driekwartmouwen.
Je kan kiezen als sluiting tussen blinde rits of knopen.

IK ging nog een stapje verder en liet de rits achteraan weg en maakte een knopenpat vooraan.

Zo is het jurkje dan ook weer  school en hobby proof, en kan ze het gemakkelijk zelf aan en uitdoen. Ik denk de laatste tijd héél erg praktisch om het allemaal wat sneller te laten gaan. Want meestal is ze de laatste wat dat betreft ;)

De Feliz die ik heb gemaakt is er eentje met driekwartmouwen en fronsrok, in een stofje van Miss Chips gekocht bij Mondepot. Het valt echt zalig soepel en dat zie je ook aan de hand van de foto's. 
Helemaal hoe ik mijn Feliz in gedachten had!



Wij zijn grote fan van An haar kunnen! Ze maakt ons helemaal 'Feliz'! 














De Feliz is dan ook weer een kledingstuk dat alle seizoenen kan gedragen worden. Met broekkousen of kniekousen en een leuke schoen, heb je een zalige winter outfit. Jammer genoeg hier nog geen foto van. De schoenen zijn onderweg. Ik plaats later een foto op Instagram. :)





Stof: Miss Chips gekocht bij Mondepot
Cardigan: Morley
Sandalen: Young Soles




Als je meer Feliz jurken of bloesjes wilt zien, moet je zeker eens gaan kijken bij deze geweldige naaimadammen!

 





Reacties

  1. Zo fantastisch mooi! En wat een coole foto's. Lijken zo uit een catalogus van een hip merk te komen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je gemist in blogland! Maar je komt terug met weer een topcreatie! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zalige versie! Eentje die inderdaad in alle seizoenen gedragen kan worden! ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo een mooie versie! Al weer een schot in de roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik eens vragen hoe je de maat gekozen hebt? Ik vind de Feliz meestal nogal breed vallen (heb zelf een smalle dochter), maar bij jou dochter vind ik hem super mooi vallen. Heb je de maat aangepast, of ligt het echt aan dat mooie stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb haar opgemeten. Ik maakte de 6 jaar voor mijn zevenjarige. Maar het stofje helpt zeker wel. Héél soepel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts