Norino sweater

Wat ben ik blij en trots om dit patroontje met jullie te delen!


Alleen was mij dit zeker nooit gelukt! Twee weken lang hebben een groep getalenteerde naaimadammen het patroontje veelvuldig getest. Wat een prachtige sweaters heb ik al mogen zien! 

Het patroontje had ik oorspronkelijk gemaakt in maat 7-9 jaar. Maar zeg maar eerder een grote 7 jaar. 
Katrien van Kaatjenaaisels was zo vriendelijk om voor mij het patroontje netjes te digitaliseren. Waarvoor dank! ❤️

Tot voor kort dacht ik het zo te lanceren. Maar Miet die zelf de sweater verkleinde en er een geweldig mooie versie van maakte stelde voor om haar aanpassingen op het patroon aan te brengen. Dankjewel Miet om dat te doen! X

En ja hoor, een maat 4-6 jaar is nu ook ter beschikking. Dikke merci Miet! ❤️ 
Mag ik een vreugdedansje  maken?


Voor meer inspiratie moet je zeker eens een kijkje nemen hieronder:

Griet van de blog Emma en Mona
Miet 
Gina


Dikke merci om te testen en voor jullie enthousiasme! 
Wat een prachtige mensen zijn jullie! X ❤️






































Handleiding: 

Bij voorkeur boordstof!

Boord hals: 5 cm breed knippen 75 of 80 %
Boord mouwen: 5 cm breed knippen, volledige omtrek -2 cm
Boord onderaan: 11 cm breed knippen, volledige omtrek of minder als je wat minder wijd wil. 

Op het patroon zie je nog een extra lijn in het zwart. Als je de sweater wat minder wijd wilt kan je dat zo aanpassen. Wil je het groter doe je er op dezelfde manier 1 cm naadwaarde bij.

Je kan de mouwen ook aanpassen naar wens.  Zelf knipte ik de mouwen bij de twee laatste sweaters 1 cm korter. 





Voorpand





Leg de mouw met de goede kant op de goede kant van het voorpand. Zorg dat je de laagste hoek hebt. Stik of overlock.







Stik alle panden aan elkaar.





Stik de naden door. 





Strijk alles netjes. 




Stik nu de boorden. 





I.p.v. de naad van de boord in het midden te plaatsen aan de hals, kan je het aan één van de naden van het achterpand plaatsen. Maar moet natuurlijk niet. 
















Wil je graag een sweater maken met color block zoals hier dan zijn dit de afmetingen die ik heb gebruikt. 




Wanneer je dat niet zo gemakkelijk vindt kan je 
color blocken met rechte stroken. 












Als je de sweater dress wilt maken, dan verleng je tot de gewenste lengte. Ik maakte de jurk recht naar beneden, maar het kan ook met een lichte boog naar binnen. 



Wil je nog wat meer inspiratie kan ook eens kijken op de volgende linken:



Veel succes! 😊

Reacties

  1. Fantastisch, Dorothée! Ik voorspel een mooie toekomst voor de Norino sweater! Ik ben alvast fan van het eerste uur. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ������ Top mooi gedaan!! Ik denk dat er de komende dagen, weken, maanden (zelfs jaren) vele Norino'tjes van de naaitafel zullen rollen!! Bedankt om te mogen testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heeeeele dikke merci voor het uitbrengen van dit zalige patroontje!! Wij zijn dikke fan hier in huis, maar dat wist je al. Al menig Norino werd hier in elkaar gezet en de ideetjes zijn nog lang niet op, haha. Dat gaat een dikke hit worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh ik hoop dat deze asap van onder mijn naaimachine kan rollen. Zo'n tof patroon dit, merciiiiii! B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat! Dit wordt echt een voorjaars hit! Ook voor kleine dames ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhhh, superblij mee! Dikke dikke merci om dit leuke patroontje te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, super! Ik zie allemaal Norino sweater/dresses in mijn gedachten. Nu snel stofjes kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer leuke trui! Deze gaat Fleur ook tof vinden, al zal ik dan wel wat moeten vergroten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! 😊❤️
      Vergroten is niet zo moeilijk! Ik weet niet hoe groot ze is, maar Griet vergrootte enkel met 1 cm. Op de blog van 128 kan je ook meer info krijgen. http://honderdachtentwintig.blogspot.be/2018/01/norino-sweater-ook-voor-kleine-mamas.html?m=1

      Verwijderen
  9. Ik denk dat ik deze op mijn to-sew-lijstje naar de eerste plaats schuif, al zal ik hem voor mijn 2,5jarige meid nog wat moeten verkleinen. Wat een top patroontje! Dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en héél graag gedaan! 😊❤️

      Verwijderen
    2. Hoi Ellen, heb je deze kunnen verkleinen voor je 2,5 jarige? Hoe deed je het? Dank je!!!

      Verwijderen
  10. Een toppertje! Proficiat met de lancering van je patroon, ik ben ervan overtuigd dat het de hit wordt van 2018. Bedankt alvast voor de leuke vermelding en voor het delen van dit patroon.
    Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier zat ik echt vol ongeduld op te wachten.. Vind het patroon meer dan geslaagd! Nu nog stofjes kiezen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi! Proficiat met je nieuwe patroontje en bedankt voor al het werk dat je erin hebt gestoken om ons mee te laten genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Naomi! Nog eens een dikke merci om te testen! 😊💚💚💚

      Verwijderen
  13. Vooral de versie met de colourblocking streep vind ik reuze! ♥ Die zullen we eens direct een beetje groter tekenen voor de tienerdochter. Merci om je patroon met ons te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat je hier vééll mensen plezier mee gedaan hebt. Fantastische trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig patroon. Hier kan ik dochterlief (8 jaar) heel blij mee maken.
    Dank je wel voor het delen!
    Via Emma & Mona kom ik hier op jouw blog terecht. Wat een mooie dingen maak je. Ik neem nog even verder een kijkje op je blog!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aller eerst een dikke Merci voor dit prachtige patroontje!! Zojuist uitgeprint 😊 is ie makkelijk te vergroten? Of komt het patroontje in de toekomst ook nog voor grotere dames? Onze oudste is helemaal weg van dit patroontje zij draagt enkel al 164/170. Groetjes Mariëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Mariëlle,
      Dankjewel voor het compliment en graag gedaan! 😊
      Op de blog van http://honderdachtentwintig.blogspot.be/2018/01/norino-sweater-ook-voor-kleine-mamas.html?m=1
      Kan je info vinden hoe je patroontje groter maakt.
      Veel succes! 😊❤️

      Verwijderen
    2. Super leuk hoor! Ik ga eraan beginnen! Norinosweater for the win :)

      Verwijderen
  17. Heel leuk patroon zeg! Hoeveel stof heb ik nodig voor een kleine versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super !! Dank u voor het delen van dit prachtige patroon. Wil deze zo snel mogelijk uitproberen ����

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig patroon. Ik heb nog een berg tricot liggen. Denk je dat het patroon ook met tricot een succes is?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een geweldig patroon ik heb een kleindochter die wel wat flink is kan ik die van 9 ook nog wat vergroten. met die blokking is super doe wel de streep ben nog een echte beginner wil ook de rok die proberen. maar weet niet of daar patroon van is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan voeg je aan het grootste patroon 1 cm naad bij. Griet, Debora en Fabienne hebben dat ook zo gedaan. Je kan eens kijken via de links. 😊
      De rok is gewoon een rimpelrok verlengd. Dankjewel! 😊❤️

      Verwijderen
  21. Een prachtig patroon! Ik wilde er vandaag ook graag aan beginnen, maar ik kreeg het bestand met het patroon niet open, kan dat? Er werd gezegd dat ik geen toegang had... Ik hoop er alsnog aan te kunnen geraken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtige outfit voor een stoere meid...ik wou inderdaad zoals Mieke hierboven graag gebruik maken van het patroon, maar ook bij mij krijg ik de melding dat ik geen toegang heb... Hopelijk kunnen we er toch nog gebruik van maken... Trouwens welk patroon voor het shortje wordt er gebruikt, mijn dochter is er gek op...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kom niet aan het patroon. Krijg de melding dat ik toestemming moet vragen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuk (probeerde gisteren ook al een berichtje achter te laten, maar dit lukte niet helemaal). Ik heb het model uitgeprobeerd voor mijn kleine van 1 jaar (zelf dus verkleind). Is erg leuk geworden! Bedankt voor het leuke patroon. Ik vond de mouwen nog wel lastig, ben zelf beginnend, maar heb er wat leuks van gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. de link naar het patroon is precies verdwenen noortjeprullemie, kan ik hier nog gebruik van maken voor mijn dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hmmmmmm waar is het patroon dan naar toe? Nou ben ik eindelijk over........is ie foetsie...wat onwijs jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat een leuke sweater. Komt het patroon nog weer een keertje online? Of is het ergens te bestellen? :) ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik volg even voor het patroontje.... stond op mijn lijstje als volgende projectje maar had het nog niet geprint :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik had deze Norino sweater graag gemaakt, maar helaas kan ik nergens de link naar het patroon nergens meer vinden :( Heb je misschien een nieuwe link naar het patroon als dan niet betalend? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ook ik volg graag voor het patroontje, op alle blogs zo'n mooie resultaten! Ik wil er graag ook mee aan de slag... X

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Annemie Meyers1 maart 2018 om 19:47

    kom ik te laat voor dit prachtig patroontje ?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. is it the pattern no more available?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh ik vind deze zo geweldig. Zou mijn dochter erg mooi staan. Is dit patroon nog ergens te krijgen/ kopen? Ik las namelijk dat de link verwijderd was.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Had ook net de tijd gevonden om de norino eindelijk te maken... Komt de link nog terug?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Stoffen liggen klaar, maar waar is het patroon naartoe ... #metoo

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ben ik ook te laaaaaat. Zooo jammer dat ik deze niet meer kan maken voor mijn dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Sarah Van den Bossche28 maart 2018 om 16:15

    Ik maakte een Norino voor mijn nichtje (5 jaar). Hij is een beetje groot uitgevallen, maar ze was er heel blij mee en wou er meteen mee naar school. Als dat geen mooi compliment is!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. De trui zit al een tijdje in mijn hoofd...de stof is binnen... maar nu, waar is het patroon? Zal wel grondige reden hebben, maar toch een beetje teleurgesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hey allemaal,
    Jullie kunnen mij altijd een privé bericht sturen via mail of Instagram. Ik help jullie op die manier graag verder. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En waar vind ik je mailadres??
      Ik wil deze sweater heel graag maken voor mijn dochter en haar buurmeisje die bijna jarig is!

      Verwijderen
  40. Ik zou ook heeeeeeel graag de norino sweater willen maken. waar kan ik je een berichtje naar toe sturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik zou ook heeeeeeeel graag de Norino Sweater maken, maar kan ook je e-mailadres niet terugvinden of hoe ik je via Instagram een bericht kan sturen. Laat hier alvast mijn e-mailadres achter (als je van late naaisters de berichten op deze post nog zou lezen). hannelorepoelmans@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hey, ik ben net tweer goesting gekregen om te naaien en had deze norino sweater vroeger al gepind. Helaas patroon niet gedownload en nu vind ik deze niet meer op je blog... ik laat alvast hier m’n e-mailadres achter want geen idee vr mail of instagram hoe ik dit kan doen... hopelijk lees je dit nog! gwendi.hernalsteen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. dag Noortje, zou ik het norino patroon mogen ontvangen. mijn email-adres is degeytergriet@gmail.com. Knappe dingen die je maakt! Groetjes en bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  44. dag, ik zou graag dit patroon willen ontvangen
    mijn e-mail adres is katleen.aers13@gmail.com. Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi, ik zou heel graag deze sweater willen maken! Zou je het patroon willen sturen naar eepoiesz@gmail.com ? 😊 Alvast bedankt !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het jou op deze manier gelukt om het patroon te bemachtigen?
      Ik zou 'm ook erg graag willen maken!

      Verwijderen
  46. Ook ik zou graag het patroontje bekomen via e-mail: oyen.katelijne@hotmail.com
    Bedankt alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ook ik had dit patroontje al even in het hoofd om te maken en dacht hem vandaag even uit te printen. Zag jammer genoeg dat hij hier niet meer beschikbaar is - Spijtig want hij zou mijn stoere meid goed gaan :) zou u hem mij ook kunnen bezorgen via e-mail? candy_nico@hotmail.com - Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi, ook ik ben stiekem verliefd op de norino sweater indien mogelijk mag u mij deze doormailen via evi_nauts@hotmail.com
    ALvast erg bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Mijn excuses voor het lange wachten! Ik heb ondertussen aan iedereen die zijn e-mailadres heeft doorgeven een mailtje gestuurd.
    Je kan me ook steeds een bericht sturen via Instagram. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Dat shortje is ook super tof, welk patroon is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik zou graag beide patronen willen downloaden, waar kan ik dit doen. Mvg

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Mooi!!! Mijn dochters gaan dit tof vinden. Kan je het patroon mailen naar thai.ellen@gmail.com? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hallo liebe Dorothée, ich möchte auch sehr gerne den Norino Sweater nähen. Er gefällt mir sehr gut und ich denke er wäre ideal für meine Enkelin. Würdest Du mir auch das Muster schicken?
    Hello dear Dorothée, I would also like to sew the Norino sweater. I like it very much and I believe it would be ideal for my little granddaughter. Would you accept to send me the pattern?
    Thank you very much.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hi,

    Wat een supertof patroon. Kan ik dit patroon nog ergens bestellen/downloaden?

    Met vriendelijke groet,

    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik kan het patroontje ook nergens vinden 😢

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts