Doorlopende print

Nog 5 kleedjes te gaan!

Niet alle kleedjes die ik heb gemaakt de laatste 3 maanden staan op de blog. 
Ik heb mij voorgenomen om minstens over 1 kleedje te bloggen gedurende 5 dagen. Duimen dat ik ze erop krijg ;).

Ik denk dat ik gewoon het rijtje af ga.

Beginnende met een kleedje met streepjes van Kokka (Happy animals), gevonden bij Lizzy l'oiseau.
Toch wel een uitdaging om de print en streepjes te laten doorlopen!

Na héél lang zoeken is het gelukt!
Gelukkig had ik genoeg stof besteld. Want stof sparen zat er deze keer niet in. 

Bovenstuk van het kleedje is het basiskleedje van svdhz maar dan aangepast.  
Onderaan een rimpelrok. 

Achteraf ook besloten om het wat feestelijker te maken met een tule rimpelrokje. Onderaan afgewerkt met biais. Het rokje hangt niet vast aan het kleedje! Het is ook niet alle dagen feest ;












Hoe laat je de print doorlopen? Dat vertel ik je hieronder :)


 Waarschijnlijk niet volgens de regels van de kunst, maar werkt bij mij prima!

1. Je knipt 1 deel van het achterpand

  2. Je strijkt op dat deel 1 cm naad waar de rits komt.

3. Misschien kan je het niet goed zien. Maar nu leg je het deel op de stof en zoek je waar de print overeenkomt.


4. Als je nu de naad van de rits vastspeld, dan flap je het deel open met de goede kant op de goede kant.

5. Zoals hier! Speld alles vast en knip.


6. Als je nu ook de naad van de rits op het tweede achterpand strijkt, dan krijg je dit.


7. Omgedraaid

En nu kan je de rits stikken!

Veel succes :)



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts