Tijd voor kleedjes!

Met de lente in zicht is het tijd voor kleedjes, rokjes, bloesjes...
Waar beginnen we mee! 

Leuke stofjes meer dan genoeg in de stoffenkast.
Uiteindelijk gekozen voor het leuke tricot stierenstofje van Halsoverkop.
Maar wat maak je met zo'n leuk stofje!

Uiteindelijk op het idee gekomen om het stofje te combineren met rood. Met een rood peter pan kraagje en a-lijn model.

Na zoeken in mijn naaiboeken heb ik besloten om het betoverend winterkleedje uit het grote naaiboek van femma te maken met nog wat extra.

Aangezien dit een model is dat voornamelijk in katoen gemaakt wordt, heb ik wat aanpassingen moeten doen! Het kleedje heb ik een maatje kleiner gemaakt en de lengte langer! 

Ik heb daar een peter pan kraagje aan toegevoegd uit Homemade mini couture, maar dan wel aangepast aan het kleedje. 

De mouwen korter gemaakt en een boordje toegevoegd.

Wat ben ik  blij met dit kleedje! Zie maar zelf!



Omdat ik zo tevreden ben over het resultaat heb ik er nog een paar gemaakt ;)


Gebreide tricot





Pandastofje


Vlinderstofje gevonden bij 'het stoffenhuis'.





Reacties

Populaire posts